Skakanka – trening, ćwiczenia, rezultaty

skakanka

Jakoś tak utarło się, że jest zabawką dla dzieci i dziewczynek. Kawałek sznurka i dwie rączki – banalna wręcz budowa. W użyciu też niezbyt skomplikowana. Skakanka – bo o niej mowa, to niedoceniany przyrząd do treningu, który potrafi zdziałać cuda! Przeczytaj post i dowiedz się, co możesz zyskać dzięki skakaniu na skakance. Zapraszam!

Co daje trenowanie ze skakanką

Trening ze skakanką praktycznie nie ma minusów. No, może oprócz złości sąsiadów, jeśli będziesz ćwiczyć w bloku 😉 Sam przyrząd jest mały, zmieści się bez problemu w szufladzie, a do samych ćwiczeń nie potrzeba ani wiele miejsca, ani specjalnych warunków. Ważne, żeby móc swobodnie manewrować skakanką wykonując ćwiczenia i aby podłoże było stabilne. Skakać możesz zarówno w domu, jak i na świeżym powietrzu. Skakanka jest tania (jej cena nie przekracza kilkunastu złotych i ogólniedostępna).

Ja osobiście zakochałem się w skakance po seansach Rocky’ego. Podczas przygotowań do walk, Balboa prawie zawsze korzystał ze skakanki. Po setnym obejrzeniu filmu zacząłem dociekać, co daje tak właściwie taki trening. To, co odkryłem, przeszło moje najśmielsze oczekiwania 😮

Chcesz schudnąć, a nie masz czasu na siłownię? Skacz na skakance! Półgodzinna przygoda z tym sznurkiem pozwoli Ci spalić nawet 400 kalorii! Dla przykładu porównywalny wynik osiągniesz po 5 km standardowego joggingu. Dlaczego skakankę można nazwać idealnym narzędziem do fitness? Bo skakanie na niej uruchamia wszystkie partie mięśni! Twoje ciało pracuje, kalorie się spalają, sylwetka rzeźbi, a to wszystko możesz osiągnąć bez wychodzenia z domu. Skakanie stymuluje krążenie krwi, zwiększa tętno, poprawia pracę serca i układu krwionośnego, wzmacnia mięśnie i pozytywnie wpływa na elastyczność Twoich stawów.

Tej zimy moja drużyna dużo ćwiczyła ze skakanką. Przyrządy te były w użyciu praktycznie na każdych zajęciach. Dlaczego tak „katowałem” swoich piłkarzy? Otóż trening ze skakanką to kształtowanie wytrzymałości, szybkości, a także zręczności, koordynacji i równowagi. Skakanie na skakance pozwala wkroczyć na wysoki zakres tętna już po krótkiej chwili, mieliśmy zatem świetny trening wytrzymałościowy i oddechowy, o wytrzymałości mięśniowej nie wspominając.

Jak skakać na skakance

Używanie skakanki wcale nie jest takie proste, jak się z pozoru wydaje. Aby w pełni wykorzystać jej potencjał, trzeba nauczyć się skakać, a to może pochłonąć trochę czasu. Skakanie na skakance wymaga dobrej koordynacji ruchowej i tego nie przeskoczymy. Ale spokojnie, przy odrobinie samozaparcia jesteś w stanie opanować odpowiednią technikę w kilkanaście minut 🙂

Co musisz zrobić, aby zoptymalizować swój trening:

👉 bezwzględnie pamiętać o rozgrzewce!

👉 dopasować długość skakanki – optymalna długość jest wtedy, kiedy stajemy na środku sznurka, a jego końce sięgają nam do ramion

👉 skakanka powinna być obracana ruchem nadgarstków

👉 skoki powinny być raczej niskie

👉 wykonywać różne ćwiczenia, co pozwoli uatrakcyjnić trening i zachować odpowiednią jego dynamikę

👉 ćwiczyć na skakance regularnie – na początek kilka razy w tygodniu po kilka minut skakania, z czasem zwiększać intensywność

👉 zwrócić uwagę na swój strój – ma on nie krępować ruchów, być wygodny i komfortowy

👉 odpuść skakankę jeśli cierpisz na niewydolność sercową, masz kłopoty z krążeniem, czy nadmierną nadwagą

👉 połącz skakankę z innym rodzajem treningu np. siłowym

Ćwiczenia ze skakanką

Przyszedł czas na przedstawienie Wam kilku rodzajów treningów ze skakanką. Oczywiście każde z ćwiczeń jest na miarę Twoich możliwości 👍 Możesz je łączyć w trakcie jednego obwodu, wykonywać po kolei, czy obrać indywidualną, dopasowaną do swoich możliwości strategię.

⭐️ nazwijmy to skakaniem klasycznym – skaczesz obunóż z lekko ugiętymi nogami

⭐️ skakanie na jednej nodze – lewa, prawa, kombinacje

⭐️ pajacyk – dokładnie jak w ćwiczeniu o tej samej nazwie skaczemy, układając stopy raz na zewnątrz, raz złączone

⭐️ styl narciarski – stopy złączone, skaczesz raz w lewo, raz w prawo

⭐️ przód tył – stopy razem, skaczesz raz do przodu, raz do tyłu

⭐️ z naskokiem – wykonujesz naskok przed właściwym przeskokiem (podwójny skok)

⭐️ lajkonik – przeskakujesz z nogi na nogę

⭐️ na krzyż – wprawiając skakankę w ruch, krzyżujesz ramiona

⭐️ speed jump – na maksymalnym przyspieszeniu

Oczywiście kombinacji i stylów jest więcej. Zachęcam do próbowania i eksperymentowania.

Skakanka efekty

Skakanka to kompletny trening, który pomoże Ci kształtować sylwetkę, dbać o linię i ciało. Dzięki niej zwiększysz swoją wytrzymałość mięśniową, kondycję, poprawisz zręczność i koordynację. To idealna narzędzie fitness wyciśnie z Ciebie siódme poty, ale da także ogromną satysfakcję i… mnóstwo frajdy. Tak, tak wpływ na sylwetkę to jedno, a wprawienie w dobry nastrój to drugie 🙂

Jeśli do ćwiczeń podejdziesz poważnie, będziesz trenować regularnie i dodasz do skakania także inną aktywność, na efekty nie będziesz długo czekać!

Zachęcam każdego do spróbowania i wpisania tego rodzaju ćwiczeń do swojego treningu.