Siłownia na wakacjach – jak zbudować sylwetkę przez lato?

Nie da się ukryć, że okres zimowy był dla każdego z nas ciężki, pod względem utrzymania dobrej formy. Wielu z nas dorobiło się dodatkowych kilogramów, a otwarte siłownie nie każdego od razu zmobilizowały do aktywności fizycznej. W jaki sposób wykorzystać ten czas, by jak najszybciej osiągnąć wymarzony cel i móc cieszyć się piękną sylwetką przez wakacje?

Powrót na siłownię w wakacje

Powrót do treningu po okresie pandemii nie zawsze będzie łatwy. Chcąc osiągnąć dobre wyniki najlepiej, gdy zdecydujemy się na trening z trenerem na siłowni. Dzięki temu nie tylko unikniemy ryzykownych kontuzji, które na starcie mogą zniweczyć nasz plan na piękną, wakacyjną sylwetkę, ale również uzyskamy wsparcie, dzięki któremu znacznie szybciej i łatwiej osiągniemy założony cel.

Już na początku współpracy, trener personalny pomoże nam ocenić naszą kondycję oraz przygotuje indywidualny plan treningowy, czuwając nad poprawnością wykonywanych ćwiczeń. Dzięki temu unikniemy poważnych błędów i szybko wrócimy do formy.

Wakacyjne pokusy, a piękna sylwetka

Wiele osób trenujących ma podejście pt. „wszystko albo nic”. Paradoksalnie, taki perfekcjonizm sprawia, że często rezygnują one z pracy nad sobą, ze względu na pojawiające się na horyzoncie wymówki. Bo skoro i tak nie będą trzymać się diety w sezonie grillowym, czy warto jest w ogóle brać się za budowanie sylwetki?

Choć codzienne odżywianie się kiełbasą z grilla i popijanie jej browarem faktycznie nie będzie dobrą podstawą do zbudowania formy w czasie wakacji, bez problemu możemy pogodzić ćwiczenia z naturalnymi pokusami. W końcu jeśli raz na dwa tygodnie zrobimy sobie mały „cheat day”, a przez pozostałe 13 dni będziemy trzymać się wyznaczonych zasad, nic złego się nie stanie. Wbrew pozorom, pozwalając sobie na niewielkie odstępstwa, łatwiej będzie nam skupić się na naszym planie treningowym.

Siłownia czy letnie sporty?

Niektórzy rozważają rezygnację z siłowni w okresie letnim na rzecz wakacyjnych sportów. W rzeczywistości jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by połączyć te dwie aktywności, co pomoże nam uzyskać wymarzony efekt jeszcze szybciej.

Należy jedynie pamiętać o tym, by w czasie konsultacji z trenerem personalnym uwzględnić dodatkową aktywność poza siłownią. Dzięki temu unikniemy przeforsowania i będziemy mogli cieszyć się lepszą kondycją oraz piękną sylwetką w wakacje. Nie musimy rezygnować z siłowni, zwłaszcza jeśli po sporty letnie będziemy sięgać sporadycznie, raz na tydzień lub rzadziej.